Chart sprzedaż i należności
W programie hotelowym
Wspólne miejsce przechowywania obciążeń to elastyczność i prostota obsługi grup zorganizowanych, które najczęściej kończą pobyt wspólnym rozliczeniem wszystkich pokoi. W przypadkach wspólnego, grupowego rozliczenia zdarza się, że istnieje konieczność wyodrębnienia należności, które klient grupowy musi opłacić we własnym zakresie (np.: minibarek). Dla naszego programu żadna z tych sytuacji nie stanowi problemu. Przewidzieliśmy takie scenariusze i wyposażyliśmy nasz program w możliwość obsługi tego rodzaju rozliczeń.
Korzyści stosowania elementów sprzedaży i obsługi należności w programie Chart
Wygoda
-
rozliczenie wszystkich lub wybranych usług z jakich korzystał Klient lub grupa Klientów
-
wyliczenie obciążeń Gościa wg. aktualnych parametrów jego rezerwacji
-
rachunki gastronomiczne z programu POS automatycznie przenoszone są na konta rozliczeniowe Klienta
-
„routing obciążeń” – automatyczne przenoszenie obciążeń z Gościa na konto grupy
-
określenie płatnika należności za pokój, na którym gromadzone są obciążenia
-
proporcjonalny podział opłat za nocleg i wyżywienie dla każdego Gościa w pokoju
-
przechowywanie odroczonych płatności na osobnych kontach
-
modyfikacja obciążeń zależna od potrzeb: grupowanie i rozgrupowywanie, scalanie i podział
-
nieograniczona ilość dodatkowych usług przechowywanych na rachunku Gościa
-
automatyczne naliczanie obciążeń za połączenia telefoniczne
-
dokument sprzedaży wystawiany z obciążeń lub ręczny bez wcześniej naliczonych należności
-
walutowe dokumenty sprzedaży
-
możliwość ustalenia domyślnej formy płatności, skracającej czas wystawiania dokumentów
Elastyczność
-
szerokie możliwości zmiany treści dokumentów sprzedażowych – zależne od uprawnień
-
samodzielnie ustawiane okresy księgowe
-
definiowalne formy płatności
-
swoboda ustawienia numerowania dokumentów oraz ich formatów
-
możliwość prowadzenia dwóch osobnych rejestrów faktur
-
kontrola przyjętych zaliczek
-
automatycznie włączona lub opcjonalna fiskalizacja faktur
-
konfigurowalne logo hotelu na wydrukach faktur
Kontrola
-
rejestracja każdej, przeprowadzonej operacji wykonanej przez użytkownika
-
ustawianie uprawnień określających poziom dostępu do poszczególnych funkcji (np. usuwania dokumentów lub wystawiania korekt)
-
możliwość drukowania szczegółowego rachunku informacyjnego zawierającego dane dotyczące Gości i ich obciążeń
-
podgląd dokumentów archiwalnych
-
przesyłanie utworzonych dokumentów zapłaty do systemu finansowo-księgowego